SPOILERVARNING

detta läste jag nyss på NE's hemsida:


Det visar sig emellertid att mostern bär på en stor hemlighet om Harry och hans föräldrar, en för henne obetydlig detalj som blir själva navet i berättelsen.

Nu anses Harry vara mogen att fatta sina egna beslut. Trots att han ? senast vi träffade honom ? svor att aldrig mer sätta sin fot på Hogwarts bestämmer han sig plötsligt för att återvända till internatskolan, som har öppnat igen efter en minst sagt kaotisk vårtermin. På vägen dit besöker han tillsammans med kompisarna Ron och Hermione sina föräldrars grav, där han upptäcker ytterligare en ledtråd...

detta tydligen enligt david langford, som (om jag fattade det rätt) har publicerat en bok i ämnet utan tillstånd från j k rowling eller förlaget.

det stod så här också:

Engelskans 'deathly' betyder 'dödlig' eller 'dödslik' medan hallow är släkt med svenskans 'helgon', även om det numera endast återfinns i vissa sammansättningar som Halloween, vilket är en sammandragning av All Hallows Even, alltså 'alla helgons afton'. Eftersom hallows står i plural är en annan tänkbar översättning 'reliker' eller 'helgedomar' ? i så fall blir J.K. Rowling den första sedan 1561 att använda ordet i denna betydelse.

och så stod det att man inte blir mycket klokare av det utan att jk förmodligen kommer slå oss med häpnad som vanligt. david langford trodde att snape, wormtail, luna och neville låg illa till för att dö i deathly hallows. han trodde inte att ron skulle dö eftersom jk tydligen har sagt att hon "aldrig skulle ha ihjäl harrys bästa kompis".


It's all been said:
Jag heter ju: hanna

Trots att han ? senast vi träffade honom ? svor att aldrig mer sätta sin fot på Hogwarts bestämmer han sig plötsligt för att återvända till internatskolan, som har öppnat igen efter en minst sagt kaotisk vårtermin. På vägen dit besöker han tillsammans med kompisarna Ron och Hermione sina föräldrars grav, där han upptäcker ytterligare en ledtråd...


Eh, vad får han det ifrån? Galen inbilsk kille.
Och det där med att hon sagt att hon aldrig skulle slå ihjäl Harrys bästa vän... en lögn, hon har aldrig sagt det.

Jag heter ju: tess

alltså jag vet inte, men det verkade typ som att han visste det. han kanske är inblandad i redigeringen eller i förlaget på nåt sätt.
hur vet du att hon inte har sagt det?

2007-03-27 @ 19:12:21
Jag har också blogg: http://psychocandy.blogg.se
Jag heter ju: Tez

Jag har hört att hon har pratat om att haihjäl nån av Harrys bästa vänner nånstans... Menmen. Man vet inte...

2007-03-27 @ 20:06:51
Jag heter ju: hanna

AAAH TESS, KOLLA DEN HÄR KILLEN SOM SJUNGER SAMSON. HAN ÄR SÅ JÄVLA BRA: http://www.youtube.com/watch?v=beO0acEX6Z8
och hans beskrivning:
"This is for the boy who introduced me to Regina Spektor.
We couldn't bring the columns down,
but we tried."
Hur gay och sött är inte det?!??!

2007-04-07 @ 22:43:37
Jag har också blogg: http://hannamariefiddeli.blogg.se

Säg det med ord:

Jag heter ju:
Remember me?

Och jag har en mejl:

Föresten bloggar jag också:

Det jag försöker säga är:

Trackback