be my punk rock princess, i could be your heroin

shit vilket wake-up call det var för mig att kolla på du är vad du äter idag.
tjejen som var med åt jättemycket choklad, och anna frågade om hon tyckte det var väldigt svårt att låta bli. hon sa att det inte bara var svårt utan att det inte gick. att det liksom var större än henne själv och hon kunde inte psykiskt eller fysiskt stå emot - såg hon choklad var hon tvungen att äta den. jag tänkte att oj, det är exakt så det är för mig, och tyckte det var lite skönt att inte vara ensam.
fast sen började anna förklara att i choklad finns det ett ämne som är väldigt likt heroin (!) och som faktiskt gör en beroende på samma sätt som droger gör, och när man inte får choklad så kan man få abstinensbesvär, typ huvudvärk, oro och väldigt starka begär - "JAG MÅSTE HA CHOKLAD". så när man säger chocoholic menar man det bokstavligt, för när en chokladberoende ska sluta med choklad är det samma sak som när en alkoholist ska sluta dricka.


jag tyckte det var jävligt läskigt, särskilt när jag tänkte på att när jag kom hem för några dagar sen så darrade mina händer, de darrade verkligen, och det slutade inte förrän jag hade snokat reda på lite choklad i skafferiet.
simon blev orolig på riktigt när jag pratade med honom om det så vi bestämde att om han ser mig med en chokladbit ska han ta den ifrån mig och äta upp den.
jag har ju sagt till honom flera gånger att jag ska sluta men inte pallat med att göra det, ändå blev jag sur på honom när han inte klarade att sluta röka. nu har han slutat röka så nu ska jag sluta äta choklad.
det står drygt en halv kladdkaka i köket men den får jag typ ta med och dela ut i klassen i morgon.
hursomhelst. från och med nu har jag slutat.


It's all been said:
Jag heter ju: hanna

alltså, tess, du överreagerar lite tycker jag. jag hatar alla sådana där hurtiga program som bara lever på folks rädsla för typ ALLT, man kan bli beroende av allt nästan. vi är beroende av luft för att leva liksom.
okej om du känner att du äter för mycket choklad, men du behöver ju knappast sluta med det helt.

Jag heter ju: tess

fast jag måste väl ändå sluta med det ett tag för att sluta vara beroende. dessutom, om jag börjar äta kan jag inte sluta.

2007-03-24 @ 13:21:20
Jag har också blogg: http://psychocandy.blogg.se
Jag heter ju: hanna

njae, när man slutar röka trappar man ju ofta ned gradvis.
och sedan tycker jag att det knappt går att jämnföra föresten. alkohol, knark och cigg är jätteskadligt. choklad... not so much

2007-03-25 @ 21:58:37
Jag har också blogg: http://hannamariefiddeli.blogg.se

Säg det med ord:

Jag heter ju:
Remember me?

Och jag har en mejl:

Föresten bloggar jag också:

Det jag försöker säga är:

Trackback