sugar we're going down

åh, jag borde ju inte plåga mig själv med att vara inne på kérastases och alternas hemsidor för jag blir så sugen på allting, men det går inte att låta bli. tigi är också en plåga som vanligt.
jag har lite svårt att fatta varför jag har en sån hangup på hår. det ligger säkert något mycket djupare problem i det, något freudianskt, typ "jamen det beror på att du gillar din pappas hår så mycket eftersom du har erotiska känslor för honom".

det enda jag verkligen kan tänka mig att göra efter gymnasiet är ju björn axén academy, och det står att man bara ska skriva ett personligt brev, men alla tjatar ändå om att det säkert är JÄTTESVÅRT att komma in och att man måste ha gått frisörlinjen men GÅ OCH DÖ, det står att man inte behöver ha någon tidigare erfarenhet och det är rätt onödigt att försöka kväva en dröm bara för att det "nog är för svårt". jag vet inte om dom säger så för att dom tycker att jag ska ta vara på mina "andra talanger", som dom kallar det, men vad menar dom då? skriva? ja, för det är nog INTE så svårt att försöka livnära sig på det, eller?
jag har svårt för folk som säger att saker man verkligen vill göra är för svåra. de borde uppmuntra en i stället.




PS. jag har börjat frysa så förbannat på kvällarna. helt plötsligt blir jag iskall och fötterna domnar bort och det hjälper inte att jag ställer mig i en skållhet dusch eller packar in mig i fyra filtar, jag fryser ändå. vad är problemet liksom?

It's all been said:
Jag heter ju: erika

jag tycker du ska satsa på det du gillar. visst, du är skitbra på att skriva, men som du säger är det ju inte ett dugg lättare än frisörsgrejen som inte alls behöver vara så svårt. du har ju helt klart intresset för det så det räcker och blir över. kör på, jag tror du lyckas om du bara vill =)

Jag heter ju: tess

vad snäll du är ^^ uno pequeño sugarpie typ

2007-02-02 @ 20:17:45
Jag har också blogg: http://psychocandy.blogg.se
Jag heter ju: Anonym

Men herregud, att alla ska vara så negativa. Alla bara krossar mina drömmar hela tiden. Titta på Arvid liksom, han kom in på en skola där dom i vanliga fall inte tar in någon som är under 25, för att dom vill ha livserfarenhet. Klart du ska satsa och göra allt för att komma in. Vad annars liksom. Jag hejjar på dig :D

2007-02-03 @ 18:48:46
Jag heter ju: tess

^^

2007-02-04 @ 19:58:26
Jag har också blogg: http://psychocandy.blogg.se

Säg det med ord:

Jag heter ju:
Remember me?

Och jag har en mejl:

Föresten bloggar jag också:

Det jag försöker säga är:

Trackback