you know the prefects' bathroom on the fifth floor?

you know the prefects' bathroom on the fifth floor? <-----robert

well, jag har precis kollat på min nyinköpta goblet of fire och det var första gången jag har gråtit när cedric dog. jag gråter ansiktet av mig varje gång jag läser boken men jag har aldrig gråtit av att ha sett filmen innan. jag hatar när han står med sin pappa innan the maze och ser glad ut och säger att de ses senare.

extramaterialet är gulligt med. det fanns något som hette typ meet the champions  där man fick följa robert, cleménce och stanislav on set, typ. det var uppskattat, särskilt när robert (cedric) berättade om scenen där han blir dödad och att det var lite pinsamt för han måste se ut som om han har ont, så när han skulle bli lyft (eftersom avada kedavra skickar iväg honom en bit upp i luften) så lyfte de honom i skrevet för att han skulle få ont på riktigt. han gav jättegulliga ljud ifrån sig och är en sötnöt i bedhead men inte i skäggstubb.
jag dog lite.

jag är inte helt säker på att jag gillar cedric i filmen. han är lite skum, jag vet inte om det är regissörens eller skådisens fel, men typ, han skrattar åt/med sina kompisar när de håller på med sitt potter-stinks-tjat, vad är problemet med det? han ska ju vara fett sympatisk och se generad ut när dom gör det och be om ursäkt. att skratta åt det är något som draco skulle göra, det är så un-cedric.
och sen i the maze är han ju också tyken och säger saker som "get off me!" när harry försöker hjälpa honom och nej, cedric skulle aldrig göra det, det är bara så fel.
sen är han nog aningen för hysterisk också, cedric är en lugn och samlad person och han är inte riktigt det i filmen.
jag gillar robert pattinson, det är inte det, men jag tycker dom kunde ha fångat cedrics karaktär bättre.
iofs gillar jag ju inte deras draco, hermione, mcgonagall, moody (vad är det MED honom?), voldemort (han är ju typ livlig och inte alls kylig när han pratar) eller PoA-och-GoF-dumbledore heller. de enda jag verkligen tycker att de har fångat bra är lucius, hagrid och snape.
nog tjatat. jag ska sova.

usch, jag är nog sjuk.


It's all been said:
Jag heter ju: erika

han som spelar cedric är ju lagom het alltså. för att inte tala om draco :P
jag ska konvertera till harrypotterismen och gifta mig med båda på samma gång tror jag.

Jag heter ju: hanna

jag gillar honom i skäggstubb

2007-02-03 @ 15:24:22
Jag har också blogg: http://hannamariefiddeli.blogg.se
Jag heter ju: hanna

men jag HATAR dumbledore i GOF... han liksom skakar harry som en galning och knuffar in honom i ett skåp.. eh nej liksom

2007-02-03 @ 15:25:17
Jag har också blogg: http://hannamariefiddeli.blogg.se
Jag heter ju: tess

erika: GÖR DET! :D
hanna: precis, what's up with the skakande?

2007-02-03 @ 19:24:07
Jag har också blogg: http://psychocandy.blogg.se

Säg det med ord:

Jag heter ju:
Remember me?

Och jag har en mejl:

Föresten bloggar jag också:

Det jag försöker säga är:

Trackback